Friday, April 11, 2008

ALLAHU AKBAR

Liderii musulmani şiiţi de la Teheran vor să-şi subordoneze din punct de vedere politic şi religios comunităţile musulmane din ţările continentului european. Sub pretextul unităţii islamice, musulmanii din Uniunea Europeană sunt îndemnaţi să participe la declanşarea „jihadului“, războiul sfânt, împotriva propriilor ţări.

P rofitând de lucrările „Conferinţei Internaţionale pentru Unitate Islamică“, desfăşurate la Teheran, conducerea religioasă a Republicii Islamice Iran a cerut reprezentanţilor comunităţilor musulmane din ţările europene să declanşeze ample acţiuni de protest faţă de prezenţa trupelor americane şi aliate în ţările musulmane. Prin intermediul reprezentanţilor săi, marele ayatollah şiit Bashir Hussain Al-Najafi a dat publicităţii o „fatwa“ (decizie religioasă) prin care musulmanii din ţările ce participă cu forţe militare la operaţiunile din Irak şi Afganistan sunt chemaţi să-şi îndeplinească datoria religioasă supremă şi să se opună prin orice mijloace „politicii agresive împotriva Islamului“.

Un apropiat al liderului suprem al Republicii Islamice Iran, ayatollahul Seyyed Ali Khamene’i, Bashir Hussain Al-Najafi este recunoscut pentru poziţia sa anti-occidentală, fiind unul din principalii susţinători ai instaurării în Irak a unei republici islamice, după modelul iranian. Înaltul cleric doreşte impunerea în toate statelele musulmane a unui sistem politic islamist absolutist, folosind ca legislativă interpretările extremiste şiite ale legii şaria (shari’ah), şi având drept lideri politici şi religioşi supremi pe ayatollahi, majoritatea formaţi în mediile extremiste şiite de la Teheran. Conform declaraţiilor sale în faţa participanţilor la conferinţă, preluate de cotidianul iranian „Jomhouri-Eslami“, Bashir Hussain Al-Najafi a cerut ca populaţiile musulmane din ţările europene să se guverneze conform perceptelor legilor islamice, considerate de acesta net superioare legilor europene.

Marele Muftiu musulman al Australiei, şeicul Tajoddin al-Helali, un frecvent susţinător al mediilor extremiste talibane din Afganistan, a cerut instaurarea unui califat musulman mondial, pentru a-l înlocui pe cel desfiinţat în 1924 de „regimul ateu al ereticului Mustafa Kemal Ataturk“, primul preşedinte al statului turc. El a subliniat că este datoria oricărui musulman din armata americană, engleză sau din altă ţară creştină, să se supună în primul rând hotărârilor liderilor religioşi musulmani şi abia apoi să respecte ordinele comandanţilor lor direcţi. Şeicul Tajoddin al-Helali i-a declarat pe soldaţii musulmani din forţele internaţionale prezente în Irak şi Afganistan drept „takfir“, termen ce identifică un musulman acuzat de erezie împotriva Islamului, ofensă pedepsită cu moartea conform legii şaria.

În ciuda frecventelor apeluri la unitate între principalele ramuri ale islamului, sunniţi şi şiiţi, conducerea religioasă iraniană a cerut ca viitorul califat musulman mondial să aibă reşedinţa în Republica Islamică Iran, pentru a nu fii supus „influenţei Marelui Satan“ american. Mediile de specialitate, citate de „Aftab-e-Yazd“, au subliniat politica agresivă pe care o are Iranul faţă de alte comunităţi musulmane nonşiite, politică ce beneficiază de o importantă finanţare din partea Teheranului.

Un alt cotidian iranian, „Hamshahri“, apreciază că lucrările conferinţei au fost un succes deplin pentru Teheran, urmând ca într-o perioadă de câţiva ani comunităţile musulmane şiite din diferite ţări să domine viaţa politică. Conform surselor citate, pentru apărarea drepturilor populaţiei şiite este „absolut necesară“ schimbarea actualelor regimuri politice din Irak, Azerbaidjan, Turcia şi Afganistan, prin impunerea doctrinei politice islamice şiite „Waliyat al-Faqih“, prin care este legiferată conducerea unui stat în exclusivitate de către liderii religioşi.

Surse guvernamentale iraniene au declarat, sub protecţia anonimatului, pentru cotidianul „Resalat“, că Teheranul îşi va consolida relaţiile cu Republica Bosnia-Herţegovina, Albania, susţinând şi independenţa Republicii Kosovo, ţări cu importante populaţii musulmane. Oficialii iranieni consideră că stabilirea unui stat panislamic în regiunea Balcanică, format din regiunile musulmane ale fostei Iugoslavii şi Albania, este o necesitate pentru apărarea drepturilor musulmanilor din Europa.

Influenţa iraniană asupra comunităţilor musulmane europene s-a consolidat în urma implementă rii unei politicii religioase tot mai agresive din partea Teheranului, având ca rezultat creşterea numă rului de convertiri la doctrina şiită a islamului a musulmanilor suniţi sau a persoanelor de alte religii. Beneficiind de un important sprijin financiar datorită resurselor energetice (petrol şi gaze), Teheranul sponsorizează un număr mare de organizaţii musulmane religioase sau „umanitare“, care au drept scop intensificarea propagandei proşiite în cadrul diasporelor musulmane din ţările europene sau comunităţile musulmane autohtone.

Liderul religios senegalez, şeicul Abdul- Mona’m Az-Zeyn, a cerut diasporei musulmane din Uniunea Europeană să accepte „conducerea religioasă“ a Teheranului, confirmând suspiciunile mediilor musulmane moderate faţă de acţiunile iraniene.

În regiunea balcanică, eforturile iraniene au avut un succes deosebit în Bosnia-Herţegovina, Bulgaria, stat membru al NATO şi UE, Kosovo şi Albania, concurând direct cu propaganda sunită wahabbită, sponsorizată de petro-dolarii Regatului Arabiei Saudite. Mass-media din ţările limitrofe României au semnalat intensificarea presiunilor şiite la adresa autorităţilor legale ale comunităţilor musulmane autohtone, presiuni ce au îngrijorat mediile moderate musulmane. Astfel de intenţii există şi în România, recent Şura-i Islam, consiliul de conducere al Muftiatului Cultului Musulman din România, cerând ca organizaţ iile şi fundaţiile religioase musulmane ce activează în România să-şi reînnoiască avizele de funcţionare, şi declarând că „lăcaşele de cult care aparţin organizaţiilor non-guvernamentale cu caracter religios sau persoane fizice şi care funcţionează fără avizul Muftiatului sunt ilegale“.

Surse din cadrul comunităţii musulmane din România au declarat că acţiunea Muftiatului este un răspuns la politica unor medii musulmane extremiste din România de a stabili un muftiat paralel cu cel oficial recunoscut de autorităţile române. O astfel de structură ar facilita mediilor extremiste consolidarea prezenţei în cadrul comunităţii musulmane din România ce numără peste 220.000 de persoane.

Sursa

No comments: